Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %24,1 %1 759 00067 %
Yle TV215,2 %7,6 %1 678 00064 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %1 154 00044 %
Yle yhteensä42,9 %34,3 %1 983 00076 %
MTV314,8 %21,1 %1 793 00069 %
Sub4,6 %5,8 %1 363 00052 %
AVA1,4 %1,4 %807 00031 %
C More Total1,3 %1,9 %288 00011 %
MTV yhteensä22,1 %30,1 %1 959 00075 %
Nelonen6,6 %9,2 %1 651 00063 %
Jim3,0 %3,2 %1 097 00042 %
Liv1,5 %1,9 %992 00038 %
Hero1,1 %1,5 %816 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,8 %1 815 00069 %
TV54,3 %4,3 %1 257 00048 %
Kutonen3,8 %3,5 %1 072 00041 %
Frii1,3 %1,4 %600 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %59 0002 %
TLC0,7 %0,6 %598 00023 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,1 %1 550 00059 %
STAR Channel3,0 %2,5 %795 00030 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %868 00033 %
Disney Finland6,7 %4,9 %1 163 00044 %
Paramount Network0,5 %0,3 %274 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %581 00022 %
Muut4,9 %4,7 %722 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 241 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.