Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 232 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %24,4 %1 726 00066 %
Yle TV213,1 %6,8 %1 719 00066 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %1 183 00045 %
Yle yhteensä41,9 %34,3 %1 966 00075 %
MTV315,5 %21,9 %1 817 00070 %
Sub4,3 %4,2 %1 372 00053 %
AVA1,3 %1,2 %794 00030 %
C More Total1,5 %1,8 %336 00013 %
MTV yhteensä22,5 %29,2 %1 965 00075 %
Nelonen6,7 %9,1 %1 595 00061 %
Jim3,2 %3,1 %1 095 00042 %
Liv1,7 %2,2 %974 00037 %
Hero1,5 %2,0 %852 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %16,4 %1 793 00069 %
TV52,1 %2,4 %1 094 00042 %
Kutonen3,1 %2,6 %987 00038 %
Frii1,2 %1,4 %649 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %65 0002 %
TLC0,8 %0,6 %584 00022 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,9 %1 424 00055 %
STAR Channel3,2 %2,9 %949 00036 %
National Geographic Channel4,0 %2,7 %879 00034 %
Disney Finland7,2 %5,6 %1 221 00047 %
Paramount Network0,5 %0,4 %254 00010 %
AlfaTV0,7 %1,0 %585 00022 %
Muut6,6 %6,6 %851 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 232 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.