Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 059 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %24,7 %1 665 00069 %
Yle TV212,9 %6,9 %1 603 00066 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %1 137 00047 %
Yle yhteensä42,2 %34,7 %1 832 00075 %
MTV315,5 %21,7 %1 699 00070 %
Sub4,3 %4,3 %1 317 00054 %
AVA1,3 %1,3 %782 00032 %
C More Total1,4 %1,7 %299 00012 %
MTV yhteensä22,4 %29,0 %1 834 00076 %
Nelonen6,4 %8,9 %1 507 00062 %
Jim3,3 %3,2 %1 065 00044 %
Liv1,7 %2,2 %952 00039 %
Hero1,5 %2,0 %837 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %16,3 %1 684 00069 %
TV52,1 %2,5 %1 057 00044 %
Kutonen3,1 %2,6 %956 00039 %
Frii1,3 %1,5 %649 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %62 0003 %
TLC0,9 %0,6 %581 00024 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,0 %1 373 00057 %
STAR Channel3,2 %2,8 %901 00037 %
National Geographic Channel4,0 %2,8 %851 00035 %
Disney Finland7,3 %5,6 %1 151 00047 %
Paramount Network0,5 %0,4 %251 00010 %
AlfaTV0,8 %1,0 %579 00024 %
Muut6,4 %6,3 %784 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 059 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.