Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 073 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %24,4 %1 678 00069 %
Yle TV215,1 %7,7 %1 584 00065 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %1 106 00046 %
Yle yhteensä43,2 %34,7 %1 847 00076 %
MTV314,8 %21,0 %1 692 00070 %
Sub4,5 %5,7 %1 303 00054 %
AVA1,4 %1,4 %791 00033 %
C More Total1,2 %1,8 %255 00011 %
MTV yhteensä22,0 %29,9 %1 842 00076 %
Nelonen6,3 %9,0 %1 546 00064 %
Jim3,0 %3,2 %1 063 00044 %
Liv1,5 %1,9 %949 00039 %
Hero1,1 %1,5 %795 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %15,6 %1 702 00070 %
TV54,4 %4,3 %1 206 00050 %
Kutonen3,9 %3,6 %1 037 00043 %
Frii1,3 %1,4 %584 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %56 0002 %
TLC0,7 %0,6 %574 00024 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,1 %1 471 00061 %
STAR Channel3,0 %2,5 %769 00032 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %844 00035 %
Disney Finland6,7 %5,0 %1 119 00046 %
Paramount Network0,5 %0,3 %271 00011 %
AlfaTV0,7 %0,9 %577 00024 %
Muut4,7 %4,5 %650 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 073 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.