Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 359 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %25,0 %3 529 00071 %
Yle TV213,6 %6,8 %3 224 00065 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %2 309 00047 %
Yle yhteensä43,1 %34,6 %3 898 00079 %
MTV317,9 %24,4 %3 608 00073 %
Sub3,7 %4,5 %2 582 00052 %
AVA1,8 %1,8 %1 726 00035 %
C More Total0,8 %1,1 %445 0009 %
MTV yhteensä24,2 %31,9 %3 883 00079 %
Nelonen6,7 %9,7 %3 180 00064 %
Jim2,6 %2,6 %2 007 00041 %
Liv2,1 %2,5 %2 013 00041 %
Hero1,1 %1,4 %1 601 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %16,2 %3 540 00072 %
TV53,5 %3,5 %2 330 00047 %
Kutonen2,6 %2,3 %1 813 00037 %
Frii1,8 %1,9 %1 232 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %91 0002 %
TLC1,6 %1,2 %1 301 00026 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,0 %2 966 00060 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 437 00029 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %1 511 00031 %
Disney Finland5,2 %4,1 %2 133 00043 %
Paramount Network0,5 %0,3 %503 00010 %
AlfaTV0,8 %1,0 %1 159 00023 %
Muut3,9 %3,6 %1 248 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 359 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.