Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 375 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %26,4 %3 622 00073 %
Yle TV214,0 %8,1 %3 255 00066 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %2 440 00049 %
Yle yhteensä44,8 %37,6 %3 953 00080 %
MTV317,3 %22,9 %3 572 00072 %
Sub3,5 %3,8 %2 537 00051 %
AVA1,7 %1,7 %1 872 00038 %
C More Total1,1 %1,3 %571 00012 %
MTV yhteensä23,7 %29,7 %3 877 00079 %
Nelonen6,8 %9,4 %3 156 00064 %
Jim2,3 %2,3 %1 949 00039 %
Liv1,9 %2,1 %1 984 00040 %
Hero1,1 %1,3 %1 503 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %15,2 %3 603 00073 %
TV52,3 %2,4 %2 355 00048 %
Kutonen3,0 %2,6 %1 806 00037 %
Frii1,6 %1,6 %1 343 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %89 0002 %
TLC1,8 %1,6 %1 211 00025 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,9 %2 962 00060 %
STAR Channel2,5 %2,5 %1 533 00031 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %1 534 00031 %
Disney Finland5,3 %4,4 %2 172 00044 %
Paramount Network0,4 %0,3 %481 00010 %
AlfaTV0,9 %1,0 %1 165 00024 %
Muut3,6 %3,5 %1 164 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 375 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.