Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %26,1 %3 757 00071 %
Yle TV214,3 %8,1 %3 442 00065 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %2 531 00048 %
Yle yhteensä44,7 %37,4 %4 183 00079 %
MTV317,3 %23,0 %3 788 00072 %
Sub3,5 %3,7 %2 620 00049 %
AVA1,7 %1,7 %1 900 00036 %
C More Total1,2 %1,4 %609 00012 %
MTV yhteensä23,7 %29,8 %4 119 00078 %
Nelonen7,0 %9,6 %3 339 00063 %
Jim2,3 %2,3 %1 994 00038 %
Liv1,8 %2,1 %2 042 00039 %
Hero1,1 %1,3 %1 537 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %15,3 %3 796 00072 %
TV52,3 %2,4 %2 433 00046 %
Kutonen2,9 %2,5 %1 857 00035 %
Frii1,6 %1,5 %1 365 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %91 0002 %
TLC1,8 %1,6 %1 243 00023 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,9 %3 079 00058 %
STAR Channel2,5 %2,5 %1 595 00030 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 570 00030 %
Disney Finland5,2 %4,4 %2 251 00043 %
Paramount Network0,4 %0,3 %497 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %1 172 00022 %
Muut3,7 %3,6 %1 244 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 683 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.