Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 329 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %25,5 %3 491 00071 %
Yle TV211,7 %6,1 %3 251 00066 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,6 %2 358 00048 %
Yle yhteensä42,9 %35,2 %3 848 00078 %
MTV318,4 %25,0 %3 631 00074 %
Sub3,6 %3,4 %2 562 00052 %
AVA1,8 %1,8 %1 738 00035 %
C More Total0,9 %1,1 %511 00010 %
MTV yhteensä24,8 %31,3 %3 900 00079 %
Nelonen6,8 %9,4 %3 145 00064 %
Jim2,6 %2,6 %2 065 00042 %
Liv2,2 %2,6 %2 051 00042 %
Hero1,3 %1,7 %1 616 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,2 %3 526 00071 %
TV51,9 %2,2 %2 081 00042 %
Kutonen2,1 %1,7 %1 623 00033 %
Frii1,7 %1,9 %1 329 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %92 0002 %
TLC1,6 %1,2 %1 340 00027 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,5 %2 807 00057 %
STAR Channel2,4 %2,3 %1 625 00033 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %1 527 00031 %
Disney Finland5,6 %4,5 %2 204 00045 %
Paramount Network0,4 %0,3 %483 00010 %
AlfaTV0,9 %1,2 %1 177 00024 %
Muut4,8 %4,6 %1 488 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 329 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.