Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 271 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %26,2 %1 826 00073 %
Yle TV210,6 %5,4 %1 648 00066 %
Yle Teema&Fem4,2 %4,1 %1 221 00049 %
Yle yhteensä43,5 %35,6 %2 016 00080 %
MTV321,3 %27,9 %1 933 00077 %
Sub3,0 %2,7 %1 245 00050 %
AVA2,4 %2,2 %956 00038 %
C More Total0,5 %0,5 %212 0008 %
MTV yhteensä27,1 %33,3 %2 066 00082 %
Nelonen7,1 %9,8 %1 638 00065 %
Jim2,1 %2,0 %1 000 00040 %
Liv2,6 %3,0 %1 099 00044 %
Hero1,2 %1,3 %779 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,2 %1 842 00073 %
TV51,8 %1,9 %1 023 00041 %
Kutonen1,1 %0,9 %667 00027 %
Frii2,2 %2,3 %680 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %30 0001 %
TLC2,4 %1,7 %760 00030 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,1 %1 435 00057 %
STAR Channel1,7 %1,8 %724 00029 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %676 00027 %
Disney Finland4,0 %3,5 %1 053 00042 %
Paramount Network0,4 %0,2 %231 0009 %
AlfaTV1,1 %1,3 %598 00024 %
Muut3,3 %3,1 %704 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 271 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.