Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 210 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %23,1 %1 673 00067 %
Yle TV27,6 %6,4 %1 572 00063 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,1 %974 00039 %
Yle yhteensä37,1 %31,6 %1 900 00076 %
MTV324,0 %29,2 %1 819 00073 %
Sub2,5 %2,8 %1 131 00045 %
AVA2,9 %2,6 %989 00039 %
C More Total0,5 %0,5 %229 0009 %
MTV yhteensä29,9 %35,0 %1 962 00078 %
Nelonen11,9 %15,2 %1 582 00063 %
Jim1,8 %1,4 %878 00035 %
Liv2,2 %1,8 %968 00039 %
Hero1,0 %1,1 %626 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %19,5 %1 788 00071 %
TV52,8 %2,6 %1 007 00040 %
Kutonen1,5 %1,4 %623 00025 %
Frii1,8 %1,7 %633 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0001 %
TLC2,4 %1,7 %617 00025 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,6 %1 347 00054 %
STAR Channel1,9 %1,6 %655 00026 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %557 00022 %
Disney Finland3,7 %2,9 %933 00037 %
Paramount Network0,2 %0,1 %192 0008 %
AlfaTV1,2 %1,4 %565 00023 %
Muut2,4 %2,1 %569 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 210 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.