Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 228 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %23,7 %1 691 00067 %
Yle TV26,6 %5,5 %1 523 00061 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,6 %1 014 00040 %
Yle yhteensä37,0 %31,8 %1 913 00076 %
MTV323,3 %28,6 %1 835 00073 %
Sub2,8 %3,2 %1 147 00046 %
AVA3,1 %2,9 %1 012 00040 %
C More Total1,0 %0,5 %295 00012 %
MTV yhteensä30,3 %35,3 %1 963 00078 %
Nelonen11,5 %15,5 %1 653 00066 %
Jim1,9 %1,6 %871 00035 %
Liv2,4 %1,9 %928 00037 %
Hero0,8 %0,9 %503 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,8 %1 798 00072 %
TV52,7 %2,3 %1 056 00042 %
Kutonen1,2 %1,0 %645 00026 %
Frii2,5 %2,1 %666 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %30 0001 %
TLC2,6 %1,6 %600 00024 %
Warner Bros. Discovery9,0 %7,1 %1 385 00055 %
STAR Channel1,8 %1,6 %620 00025 %
National Geographic Channel1,8 %1,1 %570 00023 %
Disney Finland3,6 %2,7 %873 00035 %
Paramount Network0,2 %0,2 %198 0008 %
AlfaTV1,1 %1,3 %576 00023 %
Muut2,4 %2,3 %564 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 228 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.