Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %23,9 %1 678 00067 %
Yle TV27,4 %5,6 %1 533 00061 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %1 045 00042 %
Yle yhteensä38,2 %32,6 %1 918 00076 %
MTV323,7 %28,8 %1 886 00075 %
Sub2,7 %2,8 %1 142 00046 %
AVA3,0 %2,6 %960 00038 %
C More Total0,7 %0,7 %209 0008 %
MTV yhteensä30,1 %34,9 %2 013 00080 %
Nelonen11,5 %15,5 %1 600 00064 %
Jim1,9 %1,6 %828 00033 %
Liv2,7 %2,4 %954 00038 %
Hero0,8 %0,8 %591 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %20,3 %1 777 00071 %
TV52,5 %2,2 %981 00039 %
Kutonen1,0 %1,0 %663 00026 %
Frii1,9 %1,5 %590 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0001 %
TLC2,5 %1,6 %623 00025 %
Warner Bros. Discovery8,1 %6,3 %1 349 00054 %
STAR Channel1,7 %1,5 %672 00027 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %555 00022 %
Disney Finland3,4 %2,6 %916 00037 %
Paramount Network0,1 %0,1 %203 0008 %
AlfaTV1,1 %1,4 %582 00023 %
Muut2,4 %2,1 %504 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 219 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.