Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 187 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,0 %8,7 %678 00048 %
Yle TV210,8 %6,3 %739 00053 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,5 %326 00023 %
Yle yhteensä22,4 %16,5 %930 00066 %
MTV318,9 %23,4 %882 00063 %
Sub6,0 %5,9 %645 00046 %
AVA3,4 %3,7 %423 00030 %
C More Total2,5 %2,8 %157 00011 %
MTV yhteensä30,8 %35,9 %1 017 00072 %
Nelonen16,2 %21,9 %794 00056 %
Jim3,1 %2,6 %364 00026 %
Liv3,1 %2,9 %377 00027 %
Hero1,0 %1,2 %253 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä23,5 %28,6 %916 00065 %
TV53,0 %3,2 %434 00031 %
Kutonen3,8 %2,8 %361 00026 %
Frii1,1 %1,0 %182 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %20 0001 %
TLC2,4 %1,4 %238 00017 %
Warner Bros. Discovery10,4 %8,6 %681 00048 %
STAR Channel4,7 %3,3 %389 00028 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %218 00016 %
Disney Finland7,8 %5,3 %460 00033 %
Paramount Network0,7 %0,9 %116 0008 %
AlfaTV0,3 %0,3 %155 00011 %
Muut5,0 %5,2 %321 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 187 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.