Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 202 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %9,3 %653 00046 %
Yle TV28,1 %5,6 %656 00047 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,2 %269 00019 %
Yle yhteensä19,7 %16,1 %881 00063 %
MTV319,0 %22,3 %833 00059 %
Sub6,7 %6,9 %596 00042 %
AVA3,7 %4,3 %461 00033 %
C More Total3,0 %2,1 %168 00012 %
MTV yhteensä32,3 %35,7 %985 00070 %
Nelonen16,5 %23,1 %854 00061 %
Jim2,7 %2,4 %398 00028 %
Liv2,9 %2,5 %369 00026 %
Hero0,8 %0,7 %163 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä23,0 %28,7 %966 00069 %
TV52,8 %2,9 %516 00037 %
Kutonen4,5 %3,1 %363 00026 %
Frii1,6 %1,5 %193 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %19 0001 %
TLC2,6 %1,8 %242 00017 %
Warner Bros. Discovery11,7 %9,3 %715 00051 %
STAR Channel5,0 %3,5 %353 00025 %
National Geographic Channel3,0 %2,1 %295 00021 %
Disney Finland8,0 %5,7 %488 00035 %
Paramount Network0,6 %0,6 %132 0009 %
AlfaTV0,4 %0,3 %146 00010 %
Muut5,3 %5,0 %378 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 202 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.