Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 385 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %23,4 %1 747 00065 %
Yle TV27,1 %5,5 %1 642 00061 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,6 %1 027 00038 %
Yle yhteensä37,0 %31,5 %2 051 00076 %
MTV323,3 %28,8 %1 936 00072 %
Sub2,9 %3,2 %1 185 00044 %
AVA3,1 %2,9 %1 030 00038 %
C More Total1,0 %0,5 %314 00012 %
MTV yhteensä30,3 %35,4 %2 082 00078 %
Nelonen11,6 %15,6 %1 728 00064 %
Jim1,9 %1,5 %887 00033 %
Liv2,4 %1,9 %950 00035 %
Hero0,8 %0,9 %503 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,9 %1 879 00070 %
TV52,6 %2,3 %1 072 00040 %
Kutonen1,2 %1,0 %660 00025 %
Frii2,5 %2,1 %666 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %37 0001 %
TLC2,6 %1,5 %607 00023 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,0 %1 429 00053 %
STAR Channel1,8 %1,6 %633 00024 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %576 00021 %
Disney Finland3,6 %2,7 %888 00033 %
Paramount Network0,2 %0,2 %201 0007 %
AlfaTV1,1 %1,2 %582 00022 %
Muut2,5 %2,4 %617 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 385 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.