Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 009 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %25,2 %1 576 00065 %
Yle TV27,8 %6,3 %1 446 00060 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,8 %987 00041 %
Yle yhteensä38,1 %34,3 %1 736 00072 %
MTV316,8 %21,7 %1 627 00067 %
Sub4,0 %4,4 %1 176 00048 %
AVA1,7 %1,8 %855 00035 %
C More Total3,3 %2,5 %410 00017 %
MTV yhteensä25,8 %30,5 %1 782 00073 %
Nelonen9,3 %12,9 %1 551 00064 %
Jim2,7 %2,1 %965 00040 %
Liv1,6 %1,6 %850 00035 %
Hero1,0 %1,0 %565 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,6 %1 670 00069 %
TV52,6 %2,5 %1 033 00043 %
Kutonen4,6 %4,0 %932 00038 %
Frii1,5 %1,3 %567 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %48 0002 %
TLC0,9 %0,6 %490 00020 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,6 %1 340 00055 %
STAR Channel2,9 %2,2 %780 00032 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %772 00032 %
Disney Finland6,1 %4,3 %1 052 00043 %
Paramount Network0,5 %0,4 %234 00010 %
AlfaTV1,1 %1,2 %642 00026 %
Muut5,0 %4,7 %664 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 009 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.