Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 162 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %24,9 %1 630 00062 %
Yle TV28,2 %6,2 %1 538 00059 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,8 %1 016 00039 %
Yle yhteensä38,0 %33,9 %1 844 00071 %
MTV316,8 %21,8 %1 719 00066 %
Sub4,0 %4,5 %1 240 00047 %
AVA1,7 %1,8 %878 00034 %
C More Total3,3 %2,6 %446 00017 %
MTV yhteensä25,8 %30,6 %1 899 00073 %
Nelonen9,5 %12,9 %1 630 00062 %
Jim2,7 %2,2 %1 000 00038 %
Liv1,6 %1,7 %890 00034 %
Hero0,9 %1,0 %571 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,8 %1 758 00067 %
TV52,6 %2,5 %1 075 00041 %
Kutonen4,5 %4,0 %958 00037 %
Frii1,4 %1,3 %577 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %51 0002 %
TLC0,9 %0,6 %499 00019 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,5 %1 393 00053 %
STAR Channel2,9 %2,3 %824 00032 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %794 00030 %
Disney Finland6,2 %4,4 %1 100 00042 %
Paramount Network0,5 %0,4 %247 0009 %
AlfaTV1,0 %1,2 %648 00025 %
Muut5,1 %4,9 %707 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 162 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.