Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 166 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %24,7 %1 629 00062 %
Yle TV212,1 %9,0 %1 583 00061 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,5 %1 000 00038 %
Yle yhteensä41,5 %36,2 %1 880 00072 %
MTV316,2 %21,3 %1 687 00065 %
Sub4,0 %4,5 %1 243 00048 %
AVA2,0 %2,3 %913 00035 %
C More Total2,3 %2,6 %363 00014 %
MTV yhteensä24,6 %30,8 %1 882 00072 %
Nelonen8,5 %11,6 %1 526 00058 %
Jim2,5 %2,2 %961 00037 %
Liv1,4 %1,6 %842 00032 %
Hero0,9 %1,1 %648 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,5 %1 720 00066 %
TV52,9 %2,9 %1 111 00043 %
Kutonen3,6 %3,3 %956 00037 %
Frii1,3 %1,2 %566 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %49 0002 %
TLC0,9 %0,6 %501 00019 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,2 %1 407 00054 %
STAR Channel2,8 %1,9 %837 00032 %
National Geographic Channel3,2 %1,8 %731 00028 %
Disney Finland6,0 %3,7 %1 098 00042 %
Paramount Network0,5 %0,4 %229 0009 %
AlfaTV0,9 %1,2 %639 00024 %
Muut4,9 %4,4 %641 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 166 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.