Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 135 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %23,9 %1 578 00060 %
Yle TV29,6 %8,0 %1 541 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %1 019 00039 %
Yle yhteensä39,1 %34,7 %1 834 00070 %
MTV317,5 %23,2 %1 743 00067 %
Sub4,6 %5,4 %1 311 00050 %
AVA1,8 %1,9 %852 00033 %
C More Total3,3 %2,8 %437 00017 %
MTV yhteensä27,2 %33,3 %1 902 00073 %
Nelonen7,8 %10,4 %1 510 00058 %
Jim2,5 %2,4 %1 013 00039 %
Liv1,6 %1,7 %891 00034 %
Hero0,9 %1,0 %641 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,5 %1 678 00064 %
TV52,5 %2,2 %1 051 00040 %
Kutonen4,2 %3,3 %913 00035 %
Frii1,6 %1,4 %581 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %42 0002 %
TLC0,7 %0,4 %521 00020 %
Warner Bros. Discovery9,2 %7,5 %1 317 00050 %
STAR Channel2,9 %2,4 %791 00030 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %724 00028 %
Disney Finland6,3 %4,5 %1 039 00040 %
Paramount Network0,5 %0,3 %267 00010 %
AlfaTV0,9 %1,0 %648 00025 %
Muut5,1 %5,0 %691 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 135 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.