Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 183 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,8 %8,0 %659 00047 %
Yle TV28,7 %5,2 %660 00047 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,8 %365 00026 %
Yle yhteensä19,2 %15,0 %878 00062 %
MTV321,1 %25,9 %904 00064 %
Sub5,4 %5,6 %579 00041 %
AVA3,6 %3,9 %444 00031 %
C More Total2,6 %2,2 %177 00013 %
MTV yhteensä32,8 %37,5 %1 028 00073 %
Nelonen16,6 %21,9 %845 00060 %
Jim2,7 %2,5 %431 00031 %
Liv3,4 %3,4 %416 00030 %
Hero1,2 %1,3 %235 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä23,9 %29,0 %954 00068 %
TV53,1 %2,9 %500 00035 %
Kutonen3,6 %2,5 %336 00024 %
Frii1,5 %1,0 %152 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC1,7 %0,8 %214 00015 %
Warner Bros. Discovery10,0 %7,2 %655 00046 %
STAR Channel5,6 %4,3 %383 00027 %
National Geographic Channel3,2 %1,8 %223 00016 %
Disney Finland8,8 %6,1 %462 00033 %
Paramount Network0,7 %0,6 %130 0009 %
AlfaTV0,2 %0,3 %123 0009 %
Muut5,3 %5,6 %352 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 183 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.