Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %23,1 %3 212 00065 %
Yle TV27,8 %6,6 %2 932 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %2 022 00041 %
Yle yhteensä37,7 %32,5 %3 641 00074 %
MTV321,1 %27,1 %3 530 00072 %
Sub3,7 %4,3 %2 385 00048 %
AVA2,5 %2,4 %1 778 00036 %
C More Total2,2 %1,6 %671 00014 %
MTV yhteensä29,4 %35,4 %3 787 00077 %
Nelonen9,3 %12,7 %3 052 00062 %
Jim2,1 %2,0 %1 888 00038 %
Liv2,2 %2,1 %1 849 00037 %
Hero0,9 %0,9 %1 197 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,8 %3 381 00069 %
TV52,5 %2,1 %1 995 00040 %
Kutonen2,8 %2,2 %1 534 00031 %
Frii1,9 %1,6 %1 144 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %56 0001 %
TLC1,5 %0,9 %1 088 00022 %
Warner Bros. Discovery8,8 %6,9 %2 578 00052 %
STAR Channel2,4 %2,0 %1 376 00028 %
National Geographic Channel2,8 %1,6 %1 257 00025 %
Disney Finland5,2 %3,6 %1 870 00038 %
Paramount Network0,4 %0,2 %437 0009 %
AlfaTV0,9 %1,0 %1 179 00024 %
Muut3,8 %3,6 %1 182 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 206 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.