Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 298 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %22,5 %1 159 00083 %
Yle TV27,3 %7,0 %1 021 00073 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,2 %743 00053 %
Yle yhteensä35,1 %31,7 %1 238 00089 %
MTV318,6 %24,3 %1 165 00084 %
Sub5,0 %5,5 %875 00063 %
AVA2,5 %2,8 %637 00046 %
C More Total2,1 %1,4 %246 00018 %
MTV yhteensä28,2 %34,0 %1 220 00088 %
Nelonen9,8 %13,4 %1 024 00074 %
Jim2,3 %1,9 %673 00048 %
Liv2,2 %2,0 %675 00049 %
Hero1,0 %1,0 %469 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %18,4 %1 119 00081 %
TV53,3 %2,7 %775 00056 %
Kutonen3,9 %3,0 %652 00047 %
Frii1,9 %1,4 %468 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0002 %
TLC1,6 %1,1 %411 00030 %
Warner Bros. Discovery10,8 %8,3 %962 00069 %
STAR Channel2,6 %2,1 %502 00036 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %535 00038 %
Disney Finland5,5 %4,0 %702 00051 %
Paramount Network0,4 %0,2 %171 00012 %
AlfaTV0,6 %0,6 %415 00030 %
Muut4,9 %3,9 %377 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 298 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.