Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 494 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %22,9 %3 304 00062 %
Yle TV28,4 %6,5 %3 126 00059 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %2 046 00039 %
Yle yhteensä37,7 %32,2 %3 856 00073 %
MTV321,1 %27,3 %3 727 00070 %
Sub3,8 %4,3 %2 506 00047 %
AVA2,4 %2,4 %1 803 00034 %
C More Total2,2 %1,6 %708 00013 %
MTV yhteensä29,5 %35,6 %4 011 00076 %
Nelonen9,4 %12,9 %3 209 00061 %
Jim2,1 %2,0 %1 913 00036 %
Liv2,2 %2,1 %1 876 00035 %
Hero0,9 %0,9 %1 203 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,9 %3 541 00067 %
TV52,4 %2,2 %2 051 00039 %
Kutonen2,7 %2,1 %1 565 00030 %
Frii1,9 %1,6 %1 156 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %56 0001 %
TLC1,5 %0,9 %1 101 00021 %
Warner Bros. Discovery8,7 %6,9 %2 658 00050 %
STAR Channel2,4 %2,0 %1 416 00027 %
National Geographic Channel2,8 %1,6 %1 275 00024 %
Disney Finland5,2 %3,6 %1 926 00036 %
Paramount Network0,4 %0,2 %456 0009 %
AlfaTV0,9 %1,0 %1 194 00023 %
Muut3,8 %3,7 %1 258 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 494 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.