Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 505 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %22,5 %3 335 00063 %
Yle TV28,3 %6,6 %3 062 00058 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,2 %2 194 00041 %
Yle yhteensä38,6 %32,3 %3 825 00072 %
MTV320,7 %27,3 %3 652 00069 %
Sub3,4 %3,7 %2 364 00045 %
AVA2,3 %2,1 %1 870 00035 %
C More Total1,7 %1,9 %640 00012 %
MTV yhteensä28,1 %35,0 %4 012 00076 %
Nelonen9,5 %12,7 %3 200 00060 %
Jim2,4 %2,0 %1 878 00035 %
Liv2,2 %1,9 %1 901 00036 %
Hero1,0 %1,1 %1 268 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %17,7 %3 602 00068 %
TV52,6 %2,5 %2 165 00041 %
Kutonen2,3 %1,9 %1 545 00029 %
Frii1,8 %1,6 %1 132 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %72 0001 %
TLC1,5 %0,9 %1 131 00021 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,1 %2 784 00053 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 396 00026 %
National Geographic Channel2,8 %1,7 %1 364 00026 %
Disney Finland5,1 %3,7 %2 006 00038 %
Paramount Network0,5 %0,3 %479 0009 %
AlfaTV1,0 %1,3 %1 248 00024 %
Muut3,8 %3,3 %1 259 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 505 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.