Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 200 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %22,3 %1 723 00069 %
Yle TV26,4 %4,9 %1 419 00057 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,3 %1 105 00044 %
Yle yhteensä37,7 %30,5 %1 902 00076 %
MTV324,4 %31,3 %1 813 00072 %
Sub2,6 %2,6 %1 113 00044 %
AVA3,0 %2,6 %958 00038 %
C More Total0,8 %0,8 %234 0009 %
MTV yhteensä30,8 %37,3 %1 968 00078 %
Nelonen11,0 %14,9 %1 586 00063 %
Jim1,9 %1,6 %845 00034 %
Liv2,7 %2,2 %942 00038 %
Hero0,8 %0,8 %547 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,5 %1 761 00070 %
TV52,6 %2,4 %1 036 00041 %
Kutonen1,2 %1,1 %595 00024 %
Frii2,3 %1,7 %566 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %23 0001 %
TLC2,1 %1,4 %603 00024 %
Warner Bros. Discovery8,2 %6,7 %1 347 00054 %
STAR Channel1,7 %1,6 %592 00024 %
National Geographic Channel2,0 %1,1 %571 00023 %
Disney Finland3,7 %2,7 %900 00036 %
Paramount Network0,3 %0,3 %226 0009 %
AlfaTV1,1 %1,4 %575 00023 %
Muut2,1 %1,9 %518 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 200 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.