Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 164 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,7 %29,3 %1 147 00094 %
Yle TV28,1 %7,3 %1 007 00082 %
Yle Teema&Fem4,5 %4,0 %892 00073 %
Yle yhteensä48,3 %40,6 %1 159 00095 %
MTV322,5 %30,3 %1 090 00089 %
Sub1,9 %2,4 %710 00058 %
AVA1,7 %1,1 %597 00049 %
C More Total1,3 %1,5 %161 00013 %
MTV yhteensä27,5 %35,3 %1 126 00092 %
Nelonen6,3 %8,7 %917 00075 %
Jim2,1 %1,7 %616 00050 %
Liv1,6 %1,5 %624 00051 %
Hero0,6 %0,7 %410 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,5 %980 00080 %
TV51,8 %1,8 %684 00056 %
Kutonen1,3 %0,9 %435 00036 %
Frii2,0 %1,9 %447 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0002 %
TLC1,3 %0,7 %394 00032 %
Warner Bros. Discovery6,4 %5,2 %807 00066 %
STAR Channel1,0 %1,0 %395 00032 %
National Geographic Channel2,8 %1,5 %498 00041 %
Disney Finland3,8 %2,5 %621 00051 %
Paramount Network0,2 %0,1 %127 00010 %
AlfaTV1,7 %2,2 %620 00051 %
Muut1,9 %2,2 %294 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 164 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.