Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,8 %9,6 %688 00049 %
Yle TV28,3 %5,0 %638 00045 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,9 %361 00026 %
Yle yhteensä20,7 %16,4 %869 00062 %
MTV319,5 %24,4 %890 00063 %
Sub5,3 %5,2 %583 00041 %
AVA3,9 %4,2 %469 00033 %
C More Total2,4 %2,8 %153 00011 %
MTV yhteensä31,0 %36,6 %1 013 00072 %
Nelonen15,0 %18,9 %825 00059 %
Jim3,4 %2,4 %402 00029 %
Liv3,1 %2,8 %435 00031 %
Hero1,2 %1,2 %246 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,7 %25,2 %940 00067 %
TV53,8 %3,7 %484 00034 %
Kutonen4,0 %3,6 %368 00026 %
Frii1,1 %1,1 %165 00012 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %13 0001 %
TLC1,5 %0,9 %275 00020 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,5 %675 00048 %
STAR Channel5,6 %4,8 %374 00027 %
National Geographic Channel3,4 %2,5 %252 00018 %
Disney Finland9,0 %7,2 %476 00034 %
Paramount Network1,1 %1,0 %135 00010 %
AlfaTV0,3 %0,4 %163 00012 %
Muut5,6 %5,1 %360 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 198 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.