Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 193 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,0 %7,1 %613 00044 %
Yle TV211,0 %8,7 %662 00047 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,2 %377 00027 %
Yle yhteensä21,4 %16,9 %874 00062 %
MTV318,9 %23,0 %884 00063 %
Sub5,8 %6,0 %588 00042 %
AVA3,7 %4,3 %462 00033 %
C More Total2,4 %2,3 %127 0009 %
MTV yhteensä30,8 %35,5 %1 001 00071 %
Nelonen15,9 %21,3 %810 00058 %
Jim2,4 %1,9 %372 00026 %
Liv3,2 %2,7 %406 00029 %
Hero0,8 %0,8 %225 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,4 %26,7 %916 00065 %
TV54,2 %4,1 %495 00035 %
Kutonen3,5 %2,5 %347 00025 %
Frii1,6 %1,4 %190 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %7 0000 %
TLC1,5 %0,9 %250 00018 %
Warner Bros. Discovery11,0 %9,1 %696 00049 %
STAR Channel5,0 %3,6 %371 00026 %
National Geographic Channel3,6 %2,9 %277 00020 %
Disney Finland8,5 %6,4 %510 00036 %
Paramount Network0,9 %0,9 %105 0007 %
AlfaTV0,3 %0,3 %82 0006 %
Muut5,7 %5,3 %341 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 193 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.