Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %21,3 %3 179 00064 %
Yle TV29,8 %9,2 %2 858 00058 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,9 %2 115 00043 %
Yle yhteensä39,1 %33,4 %3 615 00073 %
MTV319,8 %25,8 %3 526 00071 %
Sub3,4 %3,8 %2 295 00046 %
AVA2,4 %2,4 %1 803 00037 %
C More Total2,0 %1,6 %627 00013 %
MTV yhteensä27,6 %33,5 %3 785 00077 %
Nelonen9,6 %13,4 %3 098 00063 %
Jim2,2 %1,8 %1 789 00036 %
Liv2,2 %1,9 %1 857 00038 %
Hero0,8 %0,9 %1 053 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,9 %3 418 00069 %
TV52,6 %2,6 %2 024 00041 %
Kutonen2,0 %1,4 %1 418 00029 %
Frii1,8 %1,6 %1 111 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %60 0001 %
TLC1,6 %1,0 %1 135 00023 %
Warner Bros. Discovery8,4 %6,7 %2 607 00053 %
STAR Channel2,1 %1,7 %1 326 00027 %
National Geographic Channel3,2 %2,7 %1 385 00028 %
Disney Finland5,3 %4,4 %1 958 00040 %
Paramount Network0,4 %0,3 %437 0009 %
AlfaTV0,8 %0,9 %1 083 00022 %
Muut3,8 %3,2 %1 219 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 219 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.