Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 037 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %22,1 %1 509 00062 %
Yle TV212,0 %12,0 %1 483 00061 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %1 019 00042 %
Yle yhteensä41,4 %37,2 %1 736 00071 %
MTV316,4 %21,5 %1 648 00068 %
Sub4,0 %4,5 %1 152 00047 %
AVA1,8 %1,9 %833 00034 %
C More Total2,9 %2,4 %358 00015 %
MTV yhteensä25,2 %30,4 %1 814 00075 %
Nelonen7,8 %10,8 %1 502 00062 %
Jim2,5 %2,1 %942 00039 %
Liv1,4 %1,5 %854 00035 %
Hero0,9 %1,1 %602 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,5 %1 650 00068 %
TV52,9 %3,0 %1 062 00044 %
Kutonen3,1 %2,2 %839 00035 %
Frii1,4 %1,4 %544 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %43 0002 %
TLC0,8 %0,4 %527 00022 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,2 %1 335 00055 %
STAR Channel2,4 %1,9 %730 00030 %
National Geographic Channel3,9 %3,2 %792 00033 %
Disney Finland6,3 %5,1 %1 072 00044 %
Paramount Network0,7 %0,4 %239 00010 %
AlfaTV0,8 %0,9 %590 00024 %
Muut4,9 %4,1 %647 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 037 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.