Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 017 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %22,6 %1 566 00065 %
Yle TV215,0 %12,0 %1 467 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %1 017 00042 %
Yle yhteensä42,8 %37,5 %1 727 00071 %
MTV316,7 %22,5 %1 649 00068 %
Sub3,5 %4,1 %1 151 00047 %
AVA1,8 %2,2 %803 00033 %
C More Total2,3 %1,2 %353 00015 %
MTV yhteensä24,3 %30,0 %1 805 00074 %
Nelonen9,7 %12,8 %1 561 00064 %
Jim3,0 %2,9 %993 00041 %
Liv1,6 %1,6 %899 00037 %
Hero1,0 %1,2 %574 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %18,5 %1 676 00069 %
TV52,8 %2,5 %1 082 00045 %
Kutonen2,7 %2,2 %833 00034 %
Frii1,3 %1,3 %532 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC0,5 %0,4 %489 00020 %
Warner Bros. Discovery7,8 %6,6 %1 330 00055 %
STAR Channel2,4 %1,8 %733 00030 %
National Geographic Channel2,8 %1,7 %712 00029 %
Disney Finland5,2 %3,5 %1 007 00041 %
Paramount Network0,4 %0,3 %265 00011 %
AlfaTV0,8 %1,0 %608 00025 %
Muut3,5 %2,7 %645 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 017 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.