Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 214 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %21,8 %3 260 00066 %
Yle TV213,1 %9,8 %2 951 00060 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %2 077 00042 %
Yle yhteensä41,3 %34,5 %3 631 00074 %
MTV320,2 %27,1 %3 495 00071 %
Sub3,0 %3,4 %2 255 00046 %
AVA2,3 %2,6 %1 743 00035 %
C More Total1,5 %0,8 %589 00012 %
MTV yhteensä27,0 %33,9 %3 783 00077 %
Nelonen10,1 %13,3 %3 207 00065 %
Jim2,4 %2,3 %1 826 00037 %
Liv2,1 %2,0 %1 904 00039 %
Hero1,0 %1,1 %1 041 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %18,8 %3 472 00070 %
TV52,5 %2,2 %2 073 00042 %
Kutonen1,8 %1,4 %1 406 00028 %
Frii1,7 %1,5 %1 101 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %53 0001 %
TLC1,2 %0,9 %1 055 00021 %
Warner Bros. Discovery7,7 %6,2 %2 624 00053 %
STAR Channel2,2 %1,8 %1 304 00026 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %1 245 00025 %
Disney Finland4,5 %3,2 %1 860 00038 %
Paramount Network0,3 %0,2 %470 00010 %
AlfaTV0,8 %0,9 %1 150 00023 %
Muut2,9 %2,4 %1 236 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 214 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.