Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 308 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,8 %20,2 %1 178 00085 %
Yle TV29,0 %8,1 %999 00072 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %790 00057 %
Yle yhteensä35,1 %31,2 %1 249 00090 %
MTV318,5 %23,9 %1 195 00086 %
Sub4,4 %4,8 %866 00062 %
AVA2,2 %2,2 %607 00044 %
C More Total1,9 %1,2 %231 00017 %
MTV yhteensä27,0 %32,1 %1 246 00089 %
Nelonen10,1 %13,7 %1 030 00074 %
Jim2,3 %1,8 %667 00048 %
Liv2,4 %2,1 %712 00051 %
Hero1,2 %1,5 %410 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %19,0 %1 131 00081 %
TV52,8 %3,0 %746 00054 %
Kutonen2,6 %1,8 %591 00042 %
Frii2,0 %1,6 %470 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %42 0003 %
TLC1,9 %1,2 %395 00028 %
Warner Bros. Discovery9,6 %7,8 %925 00066 %
STAR Channel2,2 %1,6 %479 00034 %
National Geographic Channel3,9 %3,6 %573 00041 %
Disney Finland6,0 %5,2 %736 00053 %
Paramount Network0,5 %0,3 %175 00013 %
AlfaTV0,6 %0,6 %388 00028 %
Muut5,6 %4,1 %404 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 308 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.