Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 187 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %21,8 %1 573 00060 %
Yle TV212,2 %12,0 %1 562 00060 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %1 049 00040 %
Yle yhteensä41,1 %36,8 %1 837 00070 %
MTV316,5 %21,8 %1 755 00067 %
Sub4,1 %4,5 %1 191 00046 %
AVA1,8 %1,9 %849 00033 %
C More Total2,9 %2,4 %374 00014 %
MTV yhteensä25,2 %30,6 %1 927 00074 %
Nelonen8,0 %10,8 %1 591 00061 %
Jim2,5 %2,1 %963 00037 %
Liv1,4 %1,5 %885 00034 %
Hero0,9 %1,1 %608 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,6 %1 745 00067 %
TV53,0 %3,2 %1 124 00043 %
Kutonen3,0 %2,1 %855 00033 %
Frii1,4 %1,4 %547 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %46 0002 %
TLC0,8 %0,4 %539 00021 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,3 %1 415 00054 %
STAR Channel2,4 %1,9 %758 00029 %
National Geographic Channel3,8 %3,1 %814 00031 %
Disney Finland6,3 %5,0 %1 118 00043 %
Paramount Network0,6 %0,4 %242 0009 %
AlfaTV0,8 %0,9 %603 00023 %
Muut5,0 %4,2 %714 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 187 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.