Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 526 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %21,0 %3 294 00062 %
Yle TV210,2 %9,2 %3 044 00057 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %2 158 00041 %
Yle yhteensä39,0 %33,1 %3 829 00072 %
MTV319,9 %26,1 %3 752 00071 %
Sub3,4 %3,7 %2 370 00045 %
AVA2,4 %2,4 %1 840 00035 %
C More Total2,0 %1,6 %663 00013 %
MTV yhteensä27,7 %33,8 %4 035 00076 %
Nelonen9,8 %13,4 %3 285 00062 %
Jim2,2 %1,7 %1 820 00034 %
Liv2,2 %1,9 %1 911 00036 %
Hero0,8 %0,9 %1 062 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,0 %3 619 00068 %
TV52,6 %2,7 %2 124 00040 %
Kutonen2,0 %1,3 %1 452 00027 %
Frii1,8 %1,6 %1 114 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %63 0001 %
TLC1,6 %1,0 %1 151 00022 %
Warner Bros. Discovery8,4 %6,7 %2 737 00052 %
STAR Channel2,1 %1,7 %1 369 00026 %
National Geographic Channel3,2 %2,6 %1 412 00027 %
Disney Finland5,3 %4,4 %2 021 00038 %
Paramount Network0,4 %0,3 %446 0008 %
AlfaTV0,8 %0,9 %1 110 00021 %
Muut3,9 %3,3 %1 322 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 526 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.