Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 339 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %20,2 %1 721 00064 %
Yle TV28,3 %6,9 %1 482 00055 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %1 108 00041 %
Yle yhteensä37,0 %29,9 %1 992 00074 %
MTV323,2 %29,7 %1 997 00074 %
Sub2,8 %3,1 %1 179 00044 %
AVA3,0 %2,8 %991 00037 %
C More Total1,2 %1,0 %289 00011 %
MTV yhteensä30,1 %36,5 %2 107 00079 %
Nelonen11,5 %15,7 %1 694 00063 %
Jim1,9 %1,4 %856 00032 %
Liv2,8 %2,3 %1 026 00038 %
Hero0,7 %0,8 %453 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %20,1 %1 875 00070 %
TV52,3 %2,3 %1 000 00037 %
Kutonen1,0 %0,7 %597 00022 %
Frii2,1 %1,7 %567 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %17 0001 %
TLC2,3 %1,4 %612 00023 %
Warner Bros. Discovery8,0 %6,3 %1 322 00049 %
STAR Channel1,8 %1,6 %611 00023 %
National Geographic Channel2,6 %2,2 %599 00022 %
Disney Finland4,4 %3,8 %903 00034 %
Paramount Network0,2 %0,2 %203 0008 %
AlfaTV0,8 %0,9 %507 00019 %
Muut2,8 %2,5 %608 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 339 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.