Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 181 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %20,5 %1 670 00067 %
Yle TV27,8 %6,9 %1 375 00055 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %1 096 00044 %
Yle yhteensä37,0 %30,2 %1 879 00075 %
MTV323,0 %29,4 %1 878 00075 %
Sub2,8 %3,1 %1 143 00046 %
AVA3,0 %2,8 %970 00039 %
C More Total1,2 %1,0 %268 00011 %
MTV yhteensä30,0 %36,2 %1 971 00079 %
Nelonen11,4 %15,6 %1 596 00064 %
Jim1,9 %1,4 %848 00034 %
Liv2,9 %2,3 %1 002 00040 %
Hero0,7 %0,7 %450 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %20,0 %1 768 00070 %
TV52,2 %2,3 %962 00038 %
Kutonen1,0 %0,7 %579 00023 %
Frii2,2 %1,8 %567 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %17 0001 %
TLC2,4 %1,5 %609 00024 %
Warner Bros. Discovery8,1 %6,3 %1 272 00051 %
STAR Channel1,8 %1,6 %596 00024 %
National Geographic Channel2,6 %2,3 %593 00024 %
Disney Finland4,4 %3,9 %886 00035 %
Paramount Network0,2 %0,2 %197 0008 %
AlfaTV0,8 %0,9 %492 00020 %
Muut2,8 %2,5 %573 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 181 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.