Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 359 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %22,1 %1 762 00066 %
Yle TV26,9 %4,9 %1 524 00057 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,2 %1 126 00042 %
Yle yhteensä37,6 %30,2 %2 019 00075 %
MTV324,4 %31,5 %1 924 00072 %
Sub2,7 %2,6 %1 149 00043 %
AVA3,0 %2,6 %976 00036 %
C More Total0,8 %0,8 %261 00010 %
MTV yhteensä30,9 %37,5 %2 089 00078 %
Nelonen11,2 %15,1 %1 680 00063 %
Jim1,8 %1,6 %857 00032 %
Liv2,7 %2,2 %978 00036 %
Hero0,8 %0,8 %565 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %19,6 %1 860 00069 %
TV52,5 %2,4 %1 066 00040 %
Kutonen1,1 %1,1 %604 00023 %
Frii2,3 %1,7 %575 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %23 0001 %
TLC2,0 %1,3 %613 00023 %
Warner Bros. Discovery8,1 %6,6 %1 386 00052 %
STAR Channel1,7 %1,6 %607 00023 %
National Geographic Channel1,9 %1,1 %580 00022 %
Disney Finland3,7 %2,7 %921 00034 %
Paramount Network0,3 %0,3 %229 0009 %
AlfaTV1,1 %1,4 %584 00022 %
Muut2,2 %2,0 %561 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 359 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.