Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 989 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %23,4 %1 532 00063 %
Yle TV29,4 %8,6 %1 434 00059 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,1 %1 028 00042 %
Yle yhteensä39,9 %35,1 %1 693 00070 %
MTV317,0 %22,5 %1 633 00067 %
Sub4,0 %4,9 %1 151 00047 %
AVA1,7 %1,6 %872 00036 %
C More Total2,6 %3,1 %354 00015 %
MTV yhteensä25,3 %32,0 %1 811 00075 %
Nelonen7,5 %9,9 %1 426 00059 %
Jim3,1 %2,4 %977 00040 %
Liv1,6 %1,7 %904 00037 %
Hero1,3 %1,4 %691 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,5 %1 641 00068 %
TV52,7 %2,6 %1 063 00044 %
Kutonen3,5 %2,9 %918 00038 %
Frii1,4 %1,5 %548 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %47 0002 %
TLC0,9 %0,5 %512 00021 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,7 %1 346 00055 %
STAR Channel3,0 %2,4 %730 00030 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %771 00032 %
Disney Finland6,7 %4,7 %1 022 00042 %
Paramount Network0,6 %0,4 %241 00010 %
AlfaTV1,0 %1,3 %654 00027 %
Muut5,2 %4,7 %647 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 989 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.