Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 146 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %23,0 %1 572 00060 %
Yle TV29,7 %8,6 %1 539 00059 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %1 068 00041 %
Yle yhteensä39,6 %34,7 %1 806 00069 %
MTV316,9 %22,6 %1 728 00066 %
Sub4,1 %4,9 %1 215 00047 %
AVA1,7 %1,6 %894 00034 %
C More Total2,6 %3,1 %379 00015 %
MTV yhteensä25,2 %32,2 %1 924 00074 %
Nelonen7,8 %10,1 %1 520 00058 %
Jim3,0 %2,4 %1 021 00039 %
Liv1,6 %1,7 %923 00035 %
Hero1,2 %1,4 %703 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %15,6 %1 742 00067 %
TV52,7 %2,6 %1 098 00042 %
Kutonen3,4 %2,9 %940 00036 %
Frii1,4 %1,5 %557 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %50 0002 %
TLC0,9 %0,5 %518 00020 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,7 %1 397 00054 %
STAR Channel3,0 %2,4 %789 00030 %
National Geographic Channel3,7 %2,3 %784 00030 %
Disney Finland6,6 %4,7 %1 084 00042 %
Paramount Network0,6 %0,4 %250 00010 %
AlfaTV1,0 %1,3 %663 00025 %
Muut5,5 %4,9 %699 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 146 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.