Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 358 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %22,1 %1 726 00064 %
Yle TV27,1 %5,3 %1 585 00059 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %1 027 00038 %
Yle yhteensä36,4 %30,0 %2 022 00075 %
MTV324,5 %30,9 %1 984 00074 %
Sub3,0 %3,3 %1 195 00045 %
AVA3,0 %2,8 %951 00035 %
C More Total1,1 %0,6 %271 00010 %
MTV yhteensä31,7 %37,6 %2 109 00079 %
Nelonen11,0 %15,0 %1 699 00063 %
Jim1,7 %1,7 %900 00034 %
Liv2,7 %2,4 %985 00037 %
Hero0,8 %0,9 %561 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %19,9 %1 863 00069 %
TV52,4 %2,1 %1 000 00037 %
Kutonen1,3 %1,1 %652 00024 %
Frii2,1 %1,7 %575 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC2,2 %1,3 %580 00022 %
Warner Bros. Discovery8,2 %6,3 %1 341 00050 %
STAR Channel1,9 %1,6 %626 00023 %
National Geographic Channel2,2 %1,2 %551 00021 %
Disney Finland4,1 %2,8 %887 00033 %
Paramount Network0,2 %0,2 %189 0007 %
AlfaTV0,9 %1,1 %546 00020 %
Muut2,6 %2,5 %568 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 358 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.