Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 376 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %23,6 %1 746 00065 %
Yle TV27,8 %5,6 %1 643 00061 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %1 091 00041 %
Yle yhteensä38,2 %32,3 %2 053 00076 %
MTV323,7 %28,9 %1 999 00074 %
Sub2,8 %2,8 %1 199 00045 %
AVA2,9 %2,6 %975 00036 %
C More Total0,8 %0,7 %230 0009 %
MTV yhteensä30,1 %35,0 %2 146 00080 %
Nelonen11,7 %15,7 %1 692 00063 %
Jim1,9 %1,6 %856 00032 %
Liv2,6 %2,4 %975 00036 %
Hero0,8 %0,8 %603 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %20,5 %1 881 00070 %
TV52,5 %2,2 %1 008 00038 %
Kutonen1,0 %1,0 %679 00025 %
Frii1,9 %1,5 %593 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0001 %
TLC2,5 %1,5 %626 00023 %
Warner Bros. Discovery8,0 %6,3 %1 389 00052 %
STAR Channel1,7 %1,5 %693 00026 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %558 00021 %
Disney Finland3,3 %2,6 %940 00035 %
Paramount Network0,1 %0,1 %203 0008 %
AlfaTV1,0 %1,3 %588 00022 %
Muut2,5 %2,2 %547 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 376 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.