Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %24,1 %3 374 00064 %
Yle TV29,9 %7,2 %3 226 00061 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %2 091 00039 %
Yle yhteensä39,8 %34,1 %3 933 00074 %
MTV320,0 %25,4 %3 686 00070 %
Sub3,4 %3,6 %2 442 00046 %
AVA2,5 %2,5 %1 888 00036 %
C More Total1,5 %1,6 %593 00011 %
MTV yhteensä27,4 %33,1 %4 028 00076 %
Nelonen10,1 %13,8 %3 217 00061 %
Jim2,2 %1,9 %1 817 00034 %
Liv2,0 %2,0 %1 817 00034 %
Hero0,8 %0,9 %1 252 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,7 %3 602 00068 %
TV52,7 %2,5 %2 119 00040 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 634 00031 %
Frii1,6 %1,4 %1 159 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %76 0001 %
TLC1,7 %1,1 %1 127 00021 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,2 %2 796 00053 %
STAR Channel2,2 %1,6 %1 530 00029 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %1 289 00024 %
Disney Finland4,6 %3,1 %2 039 00038 %
Paramount Network0,3 %0,3 %432 0008 %
AlfaTV1,0 %1,3 %1 227 00023 %
Muut3,6 %3,2 %1 188 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 542 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.