Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,4 %3 259 00066 %
Yle TV29,5 %7,2 %3 026 00061 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %2 020 00041 %
Yle yhteensä39,9 %34,4 %3 693 00075 %
MTV320,1 %25,3 %3 489 00071 %
Sub3,3 %3,6 %2 312 00047 %
AVA2,5 %2,5 %1 848 00037 %
C More Total1,5 %1,6 %559 00011 %
MTV yhteensä27,4 %32,9 %3 793 00077 %
Nelonen9,9 %13,6 %3 042 00062 %
Jim2,2 %1,9 %1 754 00036 %
Liv2,1 %2,1 %1 777 00036 %
Hero0,8 %0,9 %1 223 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,5 %3 402 00069 %
TV52,7 %2,5 %2 053 00042 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 594 00032 %
Frii1,7 %1,4 %1 146 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %76 0002 %
TLC1,7 %1,1 %1 108 00022 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,2 %2 692 00055 %
STAR Channel2,2 %1,6 %1 460 00030 %
National Geographic Channel2,5 %1,5 %1 279 00026 %
Disney Finland4,7 %3,1 %1 963 00040 %
Paramount Network0,3 %0,3 %432 0009 %
AlfaTV1,0 %1,3 %1 218 00025 %
Muut3,6 %3,1 %1 091 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 229 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.