Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 327 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %22,7 %1 184 00085 %
Yle TV29,8 %8,4 %1 056 00076 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %730 00052 %
Yle yhteensä37,3 %33,9 %1 265 00091 %
MTV317,4 %22,2 %1 188 00085 %
Sub4,1 %4,4 %804 00058 %
AVA2,8 %2,7 %667 00048 %
C More Total1,3 %1,4 %179 00013 %
MTV yhteensä25,6 %30,8 %1 242 00089 %
Nelonen10,2 %14,1 %1 030 00074 %
Jim2,1 %1,8 %632 00045 %
Liv2,3 %2,3 %689 00050 %
Hero1,0 %1,1 %460 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %19,2 %1 149 00083 %
TV53,8 %3,2 %817 00059 %
Kutonen3,1 %2,6 %613 00044 %
Frii1,8 %1,4 %467 00034 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %44 0003 %
TLC1,7 %1,3 %410 00029 %
Warner Bros. Discovery10,7 %8,8 %976 00070 %
STAR Channel2,4 %1,7 %546 00039 %
National Geographic Channel2,5 %1,5 %528 00038 %
Disney Finland4,8 %3,2 %740 00053 %
Paramount Network0,3 %0,2 %186 00013 %
AlfaTV0,6 %0,8 %387 00028 %
Muut5,5 %3,9 %401 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 327 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.