Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 183 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,7 %32,6 %1 171 00096 %
Yle TV28,9 %6,7 %1 031 00084 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,4 %893 00073 %
Yle yhteensä49,0 %42,7 %1 176 00096 %
MTV322,4 %28,5 %1 109 00091 %
Sub1,6 %1,8 %703 00057 %
AVA2,0 %1,8 %651 00053 %
C More Total1,1 %1,0 %170 00014 %
MTV yhteensä27,1 %33,2 %1 144 00093 %
Nelonen6,8 %9,3 %938 00077 %
Jim1,8 %1,5 %624 00051 %
Liv1,5 %1,6 %631 00052 %
Hero0,6 %0,7 %451 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %13,1 %1 000 00082 %
TV51,7 %1,5 %671 00055 %
Kutonen1,2 %1,2 %513 00042 %
Frii1,9 %1,6 %481 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,6 %1,0 %425 00035 %
Warner Bros. Discovery6,5 %5,3 %840 00069 %
STAR Channel1,1 %1,0 %414 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %487 00040 %
Disney Finland3,5 %2,3 %622 00051 %
Paramount Network0,2 %0,1 %113 0009 %
AlfaTV1,6 %2,1 %648 00053 %
Muut1,7 %1,7 %278 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 183 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.