Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,4 %3 266 00066 %
Yle TV27,2 %5,9 %2 968 00060 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,7 %2 002 00041 %
Yle yhteensä37,5 %32,9 %3 649 00074 %
MTV320,2 %25,4 %3 463 00070 %
Sub3,4 %3,8 %2 323 00047 %
AVA2,4 %2,4 %1 867 00038 %
C More Total2,1 %1,4 %705 00014 %
MTV yhteensä28,1 %33,0 %3 744 00076 %
Nelonen10,4 %14,3 %3 204 00065 %
Jim2,3 %1,8 %1 836 00037 %
Liv2,0 %1,8 %1 778 00036 %
Hero0,9 %0,9 %1 068 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %18,8 %3 467 00070 %
TV52,6 %2,4 %2 089 00042 %
Kutonen2,8 %2,4 %1 577 00032 %
Frii2,0 %1,8 %1 233 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %78 0002 %
TLC1,8 %1,1 %1 090 00022 %
Warner Bros. Discovery9,4 %7,8 %2 725 00055 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 400 00028 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 342 00027 %
Disney Finland4,8 %3,5 %1 925 00039 %
Paramount Network0,4 %0,3 %432 0009 %
AlfaTV1,1 %1,2 %1 218 00025 %
Muut3,7 %3,4 %1 228 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 237 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.