Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 547 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,1 %3 377 00064 %
Yle TV27,6 %5,8 %3 180 00060 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,7 %2 043 00039 %
Yle yhteensä37,5 %32,6 %3 896 00074 %
MTV320,2 %25,5 %3 655 00069 %
Sub3,4 %3,8 %2 425 00046 %
AVA2,4 %2,4 %1 908 00036 %
C More Total2,1 %1,5 %759 00014 %
MTV yhteensä28,1 %33,2 %3 981 00075 %
Nelonen10,6 %14,4 %3 358 00063 %
Jim2,3 %1,8 %1 887 00036 %
Liv2,0 %1,8 %1 840 00035 %
Hero0,9 %0,9 %1 074 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,9 %3 637 00069 %
TV52,6 %2,4 %2 147 00041 %
Kutonen2,8 %2,4 %1 618 00031 %
Frii2,0 %1,7 %1 243 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %88 0002 %
TLC1,8 %1,1 %1 106 00021 %
Warner Bros. Discovery9,3 %7,7 %2 822 00053 %
STAR Channel2,4 %1,9 %1 457 00028 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 371 00026 %
Disney Finland4,8 %3,5 %1 988 00038 %
Paramount Network0,4 %0,3 %448 0008 %
AlfaTV1,1 %1,2 %1 230 00023 %
Muut3,7 %3,6 %1 324 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 547 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.