Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 208 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %22,3 %1 675 00067 %
Yle TV26,6 %5,3 %1 484 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 015 00041 %
Yle yhteensä36,4 %30,3 %1 909 00076 %
MTV324,5 %30,7 %1 874 00075 %
Sub2,9 %3,2 %1 138 00045 %
AVA3,1 %2,8 %936 00037 %
C More Total1,0 %0,5 %253 00010 %
MTV yhteensä31,5 %37,3 %1 987 00079 %
Nelonen10,9 %14,8 %1 618 00065 %
Jim1,7 %1,7 %891 00036 %
Liv2,7 %2,4 %968 00039 %
Hero0,8 %0,9 %555 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %19,8 %1 780 00071 %
TV52,4 %2,1 %974 00039 %
Kutonen1,4 %1,1 %638 00025 %
Frii2,2 %1,7 %566 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC2,3 %1,4 %580 00023 %
Warner Bros. Discovery8,3 %6,4 %1 299 00052 %
STAR Channel1,9 %1,6 %608 00024 %
National Geographic Channel2,2 %1,2 %545 00022 %
Disney Finland4,1 %2,8 %863 00034 %
Paramount Network0,2 %0,2 %186 0007 %
AlfaTV0,9 %1,1 %543 00022 %
Muut2,6 %2,5 %537 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 208 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.