Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 152 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %25,1 %1 611 00062 %
Yle TV29,8 %7,6 %1 542 00059 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,1 %1 052 00040 %
Yle yhteensä38,9 %34,8 %1 821 00070 %
MTV316,4 %21,2 %1 725 00066 %
Sub3,6 %4,4 %1 199 00046 %
AVA1,9 %1,7 %873 00033 %
C More Total3,3 %3,7 %463 00018 %
MTV yhteensä25,2 %31,1 %1 907 00073 %
Nelonen7,9 %10,8 %1 552 00059 %
Jim2,7 %2,0 %971 00037 %
Liv1,5 %1,5 %891 00034 %
Hero1,2 %1,5 %679 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %15,8 %1 735 00066 %
TV52,8 %2,5 %1 021 00039 %
Kutonen3,9 %3,5 %960 00037 %
Frii1,7 %1,4 %607 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %79 0003 %
TLC0,9 %0,5 %530 00020 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,2 %1 383 00053 %
STAR Channel3,1 %2,3 %801 00031 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %758 00029 %
Disney Finland6,4 %4,6 %1 082 00041 %
Paramount Network0,7 %0,6 %281 00011 %
AlfaTV1,1 %1,1 %649 00025 %
Muut5,7 %5,4 %715 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 152 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.